Pięć powodów, dla których w zimie należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu

07-12-2017

woda źródlana zima

Latem, kiedy pragnienie doskwiera nam z powodu upału, bez problemu pamiętamy o piciu wody. Sięgamy po nią spontanicznie. Podczas chłodniejszych dni, częściej wybieramy ciepłe napoje: kawę i herbatę. Nie powinniśmy jednak zapominać również o piciu wody. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie w poniższym materiale!

Czuj się dobrze

Brak wody szkodzi organizmowi przez cały rok, nie tylko w czasie ciepłych dni. Woda jest bowiem związana ze wszystkimi procesami zachodzącymi w naszym organizmie. To od niej zależy wiele reakcji metabolicznych, praca naszych komórek czy utrzymanie prawidłowej temperatury ciała. Bez odpowiedniego poziomu nawodnienia, nasz organizm funkcjonuje gorzej, a co za tym idzie, my również tak się czujemy. Czujemy się rozdrażnieni, boli nas głowa, jesteśmy bardziej rozkojarzeni i podatni na infekcje. Jakie płyny pozwolą nam dbać o odpowiednie nawodnienie? Jaką wodę pić? Dobrym wyborem będzie woda źródlana, która nie tylko nawodni, ale również dostarczy organizmowi odpowiednią dawkę minerałów. Taką wodą jest np. Iwoniczanka, która zawiera magnez, wapń, potas czy sód. Magnez dodatkowo dba o nasz układ nerwowy, a wapń o układ kostny.

Dbaj o odporność

Woda odpowiada również za odpowiednie nawilżenie błon śluzowych w organizmie. Kiedy pijemy za mało wody, nasze śluzówki wysuszają się i są mniej odporne na działanie mikroorganizmów chorobotwórczych. Zdecydowanie łatwiej możemy złapać wtedy infekcję.
Kiedy zachorujemy, woda źródlana pomoże nam walczyć z przeziębieniem i gorączką. Ciepła woda do picia podana z miodem i cytryną sprawdzi się, gdy chcemy wyleczyć gardło. W tym samym celu możemy pić wodę z sokiem z imbiru – najlepiej tym świeżo wyciskanym. Odpowiednie nawodnienie będzie równie ważne w przypadku wysokiej gorączki. Ochroni przed przegrzaniem, które jest niebezpieczne dla działania centralnego układu nerwowego.

Zachowaj szczupłą sylwetkę

W czasie zimy, łatwiej przybieramy na wadze. Jednym z powodów jest również mniejsze spożycie wody. Bez niej spalanie tłuszczów jest utrudnione. Kiedy w organizmie brakuje wody, toksyny, które powstają podczas spalania tłuszczu nie mogą zostać usunięte. Spowalnia to spalanie kalorii i błędne koło się zamyka.
Dodatkowo, sygnał organizmu informujący o pragnieniu, często odczytujemy jako głód i sięgamy po przekąskę. Zanim coś zjemy, wypijmy szklankę wody i sprawdźmy, czy nasz organizm nie potrzebuje przypadkiem płynów, a nie kolejnego batonika.
Butelkę wody źródlanej warto mieć zawsze przy sobie, a jej zapas w domu. Zapominasz o włożeniu wody do koszyka podczas zakupów? Woda z dostawą do domu to rozwiązanie dla Ciebie! Dzięki zamówieniu, dostawca przyniesie wodę wprost pod Twoje drzwi. Takie usługi ma w swojej ofercie np. Iwoniczanka!

Walcz z przesuszeniem skóry

Zima to trudny okres dla naszej skóry. Mroźne powietrze ma niską wilgotność, co wpływa na „uciekanie” wody ze skóry. Również przebywanie w mocno ogrzewanych pomieszczeniach może przesuszyć i zmatowić naszą skórę oraz włosy. Obserwujemy wtedy zaczerwienie, pieczenie i ściągnięcie skóry. Jeśli nie chcemy dopuścić do takiej sytuacji, musimy odpowiednio nawilżać skórę z pomocą kremów, naturalnych olejów i balsamów do ciała. Niemniej ważne jest jednak również nawodnienie skóry od wewnątrz. Brak spożywania odpowiedniej ilości wody, prowadzi do wysuszenia skóry, a nawet pojawienia się zmarszczek. Jeśli chcemy cieszyć się gładką i sprężystą skórą musimy codziennie dostarczać organizmowi wodę do picia.

Nie tylko kawa i herbata

W chłodne dni często sięgamy po gorącą kawę i herbatę. Kto z nas nie lubi wygrzewać się pod kocem z kubkiem ulubionego ciepłego napoju w długi, zimowy wieczór? Picie kawy i herbaty może być jednak zdradliwe. Te napoje zawierają bowiem alkaloidy purynowe takie jak kofeina, które działają moczopędnie. Wraz z nimi z naszego organizmu jest usuwane więcej wody, niż one same mu dostarczają. Jeśli więc kawa i herbata to nasze ulubione napoje, musimy pamiętać, by w ciągu dnia dostarczać organizmowi również odpowiednią ilość wody.
Warto wziąć pod uwagę również rodzaj wody, którą pijemy. Woda źródlana dostarczy naszemu organizmowi np. magnezu, który jest wypłukiwany z niego wraz z kawą. Jeśli chcemy zadbać o nasz układ nerwowy, koncentrację i lepszą pamięć, musimy pamiętać o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości tego pierwiastka.

Odpowiednie nawodnienie w czasie zimy to ważny element odporności, dobrego samopoczucia i wspaniałego wyglądu. Planując jadłospis, uwzględnijmy w nim odpowiednią ilość wody, a nasze ciało nam za to podziękuje. Niech tej zimy w naszych szklankach częściej gości woda niż herbata!