Woda źródlana a dieta i odchudzanie

18-10-2017

sportsmenka pijąca wodę źródlaną Iwoniczanka

Woda odgrywa kluczową rolę w diecie każdego z nas. Reguluje metabolizm, bierze udział w procesach trawiennych, uzupełnia niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu minerały. Dlaczego więc tak często zapomina się o dobroczynnym wpływie wody źródlanej i co należy zrobić, by utrzymać zbalansowaną, zdrową dietę? Odpowiedź znajdziecie poniżej!

Łatwo powiedzieć, że woda jest niezbędna do przeżycia – tak twardego faktu nikt nie podważy. Mimo to czynniki, które składają się na jej prozdrowotne działanie, uznaje się za wiedzę specjalistyczną. Uważamy, że taki stan rzeczy powinien ulec zmianie. Woda źródlana i mineralna towarzyszą nam każdego dnia, dlatego też świadomy wybór wody do picia jest dla nas ważny.

Rola wody w diecie

Większość składników odżywczych dostarczamy organizmowi podczas spożywania posiłków. Zbalansowana dieta jest bogata w białka, tłuszcze i złożone węglowodany, ale też minerały w formie zarówno mikro, jak i makroelementów. Minerały z obu grup są szczególnie ważne, ale cechują się niską przyswajalnością w pokarmach stałych. Znajdująca się w wodzie źródlanej zjonizowana forma minerałów łatwiej się wchłania, dzięki czemu picie wody stanowi doskonałe uzupełnienie posiłków spożywanych każdego dnia.

Należy pamiętać o tym, że składniki odżywcze wpływają na organizm najkorzystniej, gdy dostarczamy je regularnie i w małych dawkach. Dlatego też tak ważnym jest, by zawsze mieć pod ręką szklankę wody. Odwodnienie rzędu nawet 2% znacząco obniża zdolność koncentracji i produktywność, dlatego też woda źródlana powinna towarzyszyć nam niezależnie od pory dnia i miejsca, w którym się znajdujemy.

Wpływ wody źródlanej na odchudzanie

Woda niskozmineralizowana lub średniozmineralizowana, na przykład woda źródlana Iwoniczanka, może być spożywana w zasadzie bez ograniczeń. Jest to szczególnie ważne podczas odchudzania, kiedy każdy posiłek i ilość spożywanych składników odżywczych ma większe niż zwykle znaczenie. Regularne i częste spożywanie wody źródlanej pomaga w regulacji metabolizmu i procesów trawiennych, dzięki czemu przyswajanie posiłków przebiega płynniej, co przełoży się na ilość uwalnianej energii. Odpowiednio utrzymany bilans wodny organizmu sprawi, że energia uwalniać się będzie stopniowo, tym samym unikniemy tworzenia zapasów energetycznych w formie tkanki tłuszczowej.

By w pełni zrozumieć wpływ wody na odchudzanie, warto spojrzeć na to, jaka jest jej rola w organizmie. W tkance tłuszczowej znajduje się mniej wody niż w mięśniach, a nawet w kościach! Minerały zawarte w wodzie dostarczane są więc przede wszystkim do pożądanej tkanki mięśniowej, zasilając jej rozwój. Dodatkowo, odpowiednie nawodnienie ułatwia przenoszenie tlenu przez krew. Jest to niezwykle ważne, ponieważ organizm wykorzystuje tlen w każdym procesie metabolicznym, między innymi podczas przekształcania tkanki tłuszczowej w energię, więc picie wody znacznie ułatwia pracę nad osiągnięciem zdrowej sylwetki.

Woda podczas treningu

Nieocenione jest również działanie wody podczas aktywnego spalania tłuszczu. Woda źródlana nie dostarcza kalorii, tym samym nie zapewnia w sposób bezpośredni energii do wykonywania ćwiczeń. Niemniej jednak zbalansowana gospodarka wodna organizmu zwiększa jego wydajność, więc regularne picie wody pozwoli lepiej i dłużej znosić intensywny wysiłek fizyczny. Ważnym jest, by nawadniać organizm pomiędzy ćwiczeniami, nie tylko po ich zakończeniu.

Przyjmuje się, że na 30 kilogramów masy ciała optymalna dawka wody wynosi 1 litr. Osoby młode i aktywne fizycznie mogą stosować również inny przelicznik, tj. 100 ml wody źródlanej na 100 kcal wydatkowanej energii. Dzięki zastosowaniu tego wzoru, unikniemy odwodnienia związanego z nieuwzględnionym przez pierwszy sposób obliczania wysiłkiem fizycznym. Aby utrzymać zdrowy stopień nawodnienia organizmu, najlepiej zawsze mieć przy sobie butelkę wody – niezależnie od tego, czy znajdzie się ona przy łóżku, na biurku, czy w torebce. Z Iwoniczanką odkryją Państwo, że jest to proste i wygodne. Możliwe jest dostarczenie wody do domu i do biura z myślą o czasie i komforcie. Więcej informacji o wpływie wody na organizm znajdą Państwo tutaj: http://iwoniczanka.pl/znaczenie-wody-dla-organizmu-czlowieka/